Leerstoelhouder: Prof. dr. Herma Cuppen

Prof. dr. Celia Fonseca Guerra Raadgevend lid namens ACMM
Contactpersoon Peter Bolhuis

Over de leerstoel

Als theoretisch chemicus onderzoekt Herma Cuppen bewegingen van moleculen in vaste stoffen. Deze bewegingen op moleculaire schaal kunnen processen in gang zetten die uiteindelijk zichtbaar zijn op macroscopische schaal. Voorbeelden zijn het vormen van bouwstenen voor leven in de ruimte en veranderen van een structuur van een kristal. Dit laatste is onder meer bepalend voor de houdbaarheid van medicijnen.

Als hoogleraar gaat Cuppen zich richten op het uitbreiden van geavanceerde simulatiemethoden, zoals deze ook binnen de UvA worden ontwikkeld, voor simulatie van complexe systemen.

Prof. dr. H.M. (Herma) Cuppen

Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica